Kjøpsvilkår
ALLMENT
1.1
Disse vilkårene ("Vilkårene") gjelder når du som forbruker ("Du") bestiller en egendefinert plakat fra Rellies AS ("Memo"). Memo er en norsk nettbutikk som tilbyr skreddersydde plakater på www.memo.no ("Nettstedet"). Ved å bestille fra oss, inngår du en avtale med Rellies AS, organisasjonsnummer 932852756.
1.2
For å kunne bestille på Nettstedet må du ha fylt 18 år. Memo forbeholder seg retten til i enkelttilfeller å nekte eller endre bestillingen din (for eksempel hvis det er oppgitt feilaktige opplysninger eller betalingsproblemer).
1.3
Memo reserverer seg for utsolgte varer, samt eventuelle bilde- og skrivefeil på Nettstedet, slik som feil i produktbeskrivelser, tekniske spesifikasjoner eller priser. Memo har rett til å rette slike feil og oppdatere informasjonen når som helst.
AVTALE OG BESTILLING
2.1
Ved å bestille hos Memo, godtar du disse Vilkårene. Du bekrefter at du har lest og akseptert våre vilkår for behandling av personopplysninger og cookies i henhold til vår personvernpolicy.
2.2
En avtale om kjøp inngås når Memo bekrefter bestillingen din og du mottar en ordrebekreftelse via e-post. Vi anbefaler at du tar vare på ordrebekreftelsen for eventuell senere kontakt med kundeservice.
KUNDEOPPLYSNINGER
3.1
Ved bestilling vil du bli bedt om å oppgi personopplysninger. Du er ansvarlig for å sørge for at opplysningene du oppgir er korrekte.
3.2
Du er ansvarlig for at ingen uvedkommende får tilgang til din konto eller dine innloggingsopplysninger. Memo har rett til å sperre tilgangen din ved mistanke om misbruk.
UNIKHET OG RETURRETT
4.1
Memo selger egendefinerte plakater laget etter dine spesifikasjoner, og dermed er returretten unntatt etter norsk lov. Angrerett gjelder derfor ikke for våre personlige plakater, i henhold til angrerettloven § 22 e).
PRISER, AVGIFTER OG BETALING
5.1
Prisene oppgitt på Nettstedet er i norske kroner og inkluderer mva, men frakt- og betalingsgebyrer kommer i tillegg.
5.2
Memo forbeholder seg retten til å kreve betaling ved bestilling. Les mer om tilgjengelige betalingsmåter på Nettstedet.
LEVERING OG TRANSPORT
6.1
Når kunden har fullført bestillingen, går vi i gang med produksjonen av varen. Produksjonstiden er normalt opptil 2 virkedager. Etter produksjon blir varen sendt med Posten for levering. Den totale leveringstiden fra bestilling til kunden mottar produktet vil vanligvis være 3-7 virkedager, avhengig av leveringsadresse og Postens tjenester.
6.2
Pakker skal hentes innen tidsfristen som angis i hentemeldingen. Memo kan belaste en avgift dersom pakken ikke hentes innen fristen.
KAMPANJER OG TILBUD
7.1
Memo kan av og til tilby kampanjer med fordelaktigere vilkår enn de som fremgår av Vilkårene. Slike vilkår gjelder kun for kampanjeperioden.
PERSONVERN
Memo behandler dine personopplysninger i samsvar med gjeldende lover. Du kan lese mer i vår personvernpolicy.
REKLAMASJON OG KLAGEBEHANDLING
10.1
Kunden har rett til å reklamere på eventuelle feil eller mangler ved produktet i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning. Reklamasjonen må gjøres så snart feilen oppdages og senest innen rimelig tid etter at mangelen er oppdaget.
10.2
For å melde en klage, vennligst kontakt oss på hei@memoposter.no Inkluder følgende informasjon i din henvendelse:
- Ordrenummer
- Beskrivelse av problemet
- Bilder av produktet (hvis relevant).
Memo vil behandle klagen innen 7 arbeidsdager. Ved en godkjent reklamasjon vil vi tilby enten et nytt produkt eller tilbakebetaling. Reklamasjoner gjelder ikke for skader som oppstår som følge av feil bruk eller normal slitasje.
FORCE MAJEURE
11.1
Memo er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende oppfyllelse av våre forpliktelser i henhold til disse kjøpsvilkårene dersom forsinkelsen eller manglende oppfyllelse skyldes en hendelse utenfor vår kontroll (force majeure). Dette kan inkludere, men er ikke begrenset til, naturkatastrofer, krig, terrorhandlinger, offentlige restriksjoner, streik, pandemi eller andre forhold som vesentlig hindrer, forhindrer eller gjør oppfyllelse av avtalen urimelig vanskelig.
11.2
Ved en force majeure-situasjon vil vi informere kunden så raskt som mulig og iverksette tiltak for å minimere konsekvensene.
TVISTELØSNING
12.1
Ved uenighet mellom partene om tolking eller anvendelse av disse vilkårene, skal partene i første omgang søke å løse tvisten i minnelighet.
12.2
Dersom partene ikke kommer til enighet, kan kunden henvende seg til Forbrukerrådet for rådgivning. Tvister kan også bringes inn for Forbrukerklageutvalget, som vil fatte en endelig avgjørelse.
12.3
Enhver tvist om disse vilkårene skal avgjøres i henhold til norsk rett med norske domstoler som verneting.